generasi lain dalam tempat kerja hari ini masing-masing mereka sendiri mengutamakan kaedah-kaedah komunikasi. ini adalah khususnya berkaitan untuk generasi terbaru untuk memasuki tempat kerja ,generation (1984 untuk masa kini) dan generasi X untuk lebih pendekatan secara usaha sama tidak rasmi.
Generasi Y telah bergerak jauh daripada Veteran Generation (1925-1945),when sebuah organisasi stucture adalah dengan lebat berhierarki ,with komunikasi dengan rapi terkawal dan melata melalui pangkat-pangkat itu.
generasi lebih kecil X (1965-1983),which memasuki tenaga kerja sebagai dot.com buble sedang berlaku, bersetuju dengan kepentingan wawasan organisasi, tetapi juga demamded penyusunan kerja lebih baik
Bagaimanapun ,the majikan pekerja susunan adalah dengan teliti conneted untuk tenaga kerja semasa iklim, keseluruhan ekonomi, dan peristiwa-peristiwa dalam generasi tahun-tahun formatif .
Generasi Y akan nyata sekali menjejaskan bagaimana syarikat-syarikat berkomunikasi dengan thier workforce.for contoh"kedatangan komputer telah membolehkan manusia untuk bergerak secara rawak daripada bekerja sedang satu perkara kepada yang lain".
anjakan kognitif bermula perubahan-perubahan memandu dalam berkomunikasi dengan Generasi X daripada teks ke grafik ,and individu-individu beredar daripada acquairing pengetahuan dalam satu cara linear untuk lebih fesyen selari,
yang mustahak memijak berhubung dengan generasi-generasi lebih muda itu telah langkah itu daripada "pasif" atau "menolak" komunikasi-komunikasi ke "aktif" atau "menarik" komunikasi-komunikasi. Generasi Y memerlukan pembabitan aktif dalam menerima maklumat atau mereka akan segera hilang kepentingan.
Generasi Y banyak terlibat berteknologi daripada satu peringkat awal dan bertanya pendapat mereka;kini mereka adalah memasuki tempat kerja ,they jangan tunggu untuk rantaian perintah ,but jujur untuk desas-desus atau untuk penyelia mereka dan expeect mesti terlibat. Satu contoh perubahan-perubahan menjadi didorong oleh generasi termasuk pengenalan itu kaedah-kaedah perkhabaran terbaru sucs sebagai pesanan teks dan blogging.whereas e-mel adalah kini dianggap satu outdate ragam perhubungan.
Perubahan-perubahan komunikasi dalaman adalah dibawa angin mula-mula oleh teknologi dan keduanya oleh perjanjian satu generasi keterangan boleh dibuat dengan company.which adalah berkaitan untuk theur jangkaan dan bagaimana mereka mahu akan disampaikan.
No comments:
Post a Comment